Virtual Hive, der er en 3D møde- og eventplatform til virtuelle og hybride konferencer, møder og messer, får kapitalindsprøjtning fra Impagt Invest Sjælland og Spring Nordic. Midlerne skal bruges til at accelerere salgs- og marketingindsatsen på et tidspunkt, hvor Virtual Hive står overfor at blive en af de globalt markedsledende virksomheder indenfor skræddersyede, virtuelle events og møder.
Forestil dig, at du træder ind i Bella Center – ikke i virkeligheden, men i et arkitektonisk 3D-opbygget, virtuelt univers. Her er messestande, hvor du kan få præsenteret produkter og mødes med repræsentanter fra en række virksomheder. Ved scenen kan du lytte til talks og deltage i debatter med keynote-speakers fra hele verden, og du kan besøge tematiserede hotspots eller finde svar på de mest stillede spørgsmål i Q&A-området. Lige så intuitivt og med samme muligheder, som hvis du var på en fysisk messe.
Teknologien bag den nye standard indenfor virtuelle møder står den danske virksomhed, Virtual Hive, for. Og de er ikke kun eksperter i at bygge virkelighedstro, virtuelle venues. Med over 20 års erfaring fra den fysiske møde-, event- og messeindustri har de masser af erfaring i, hvad der skal til for at skabe en digital platform, der kan supplere eller direkte konkurrere med det fysiske møde.
’Virtual Hive er en engagerende måde at mødes på digitalt, i en tid hvor Covid19-pandemien stadig sætter restriktioner for at rejse ud og mødes fysisk. Lyd og billede er naturligvis i absolut særklasse, men derudover er der også indtænkt en række funktionaliteter, der virker dialogskabende, styrker læringen og fastholder de besøgende gennem uforglemmelige brugeroplevelser. Det er en ny vinkel på det digitale møde, som vi i Spring Nordic og Impagt Invest Sjælland ser et stort, globalt potentiale i’ fortæller investment manager i Spring Nordic, Søren Svanebjerg.
For de virksomheder, som vælger at erstatte eller supplere et fysisk event med et virtuelt, er der klare fordele at hente. Dels kan virksomheden strække sit event over længere tid, og dels kan de på en digital platform nå langt længere ud geografisk – noget som kan øge samhandel og skabe vækst på nye markeder. Samtidig er det nemt og billigt for interesserede at deltage virtuelt, hvilket erfaringen allerede nu har vist øger deltagertallet – parallelt med, at der opnås en miljømæssig gevinst, når færre skal rejse til et givent venue.
’Vi forventer ikke, at virtuelle møder kommer til at erstatte at mødes personligt. Men særligt de data, der kan indhentes, og det øgede deltagerantal, når man mødes digitalt, skaber et meget værdifuldt supplement for virksomhederne. Herigennem kan man eksempelvis tilpasse brugeroplevelsen løbende, ligesom virksomheden kan få unik viden om deres kunders adfærd og interesser’ afslutter Søren Svanebjerg.
Investeringen fra Spring Nordic og Impagt Invest Sjælland skal fortrinsvis bruges til at accelerere salgs- og markedsindsatsen på et tidspunkt, hvor Covid19-pandemien har skabt et unikt window-of-opportunity for Virtual Hives fremtidige vækst. Det har indtil videre ført til seks nyansættelser i virksomheden. Samtidig har investeringen åbnet døren for Virtual Hive til at få en række mindre investorer med ombord, ligesom Vækstfonden har besluttet at matche investeringen fra Spring Nordic og Impagt Invest Sjælland.
OM VIRTUAL HIVE:
Virtual Hive er en digital 3D mødeplatform til virtuelle eller hybride konferencer, møder, messer og events. Gennem state-of-the-art eventteknologi og mere end 20 års viden om menneskelig adfærd skaber vi deltagerfastholdelse, uforglemmelige oplevelser, engagement, effektiv læring og ikke mindst forretningsvækst for virksomheder og eventejere i den virtuelle mødeverden.